سرنی؛روستایی با جاذبه های گردشگری در شرق هرمزگان+تصویر

روستای سرنی یکی از روستاهای مربوط به دوران اشکانیان با جاذبه گردشگری و توریستی در 40 کیلومتری مرکز میناب قرار دارد. …


به گزارش میناب جنوب، روستای سرنی یکی از روستاهای خوش اب و هوا در منطقه هشت بندی درارای آثار تاریخی فراوانی مانند قلعه سرنی ، رشته قناتهای قدیمی ، قلعه کافران ، زیارت شه کاووس ، پشته بصره ، قلعه رستم، قلعه دختران می باشد که این آثار به علت نبود نمایندگی اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری در حال تخریب یا از بین رفتن است.

روستایی که طی سال های گذشته براثر تسطیح کردن زمین مشرف به یکی از قبرستان های قدیمی تعداد ۳ شی تاریخی از محوطه قبرستان این روستا بیرون آورده شد، آثاری با قدمت زیاد که این روستا را به دوران ساسانیان و اشکانیان نسبت می دهد.

روستای سرنی دارای یک رودخانه بزرگ بوده و در استان هرمزگان و در حوضه اصلی خلیج فارس و دریای عمان قرار دارد. رودخانه سرنی از دامنه‌های جنوبی کوه مغ شکالدین (از قلل رشته‌ کوه‌های بشاگرد) واقع در منطقه محروم  بشاگرد غربی در ۷۵ کیلومتری جنوب‌شرقی میناب سرچشمه می‌گیرد. در جهت غرب و از میان تپه‌های کم ارتفاع جریان می‌یابد. روستاهای نظیر امام آباد، جاشو، درک بالا و درک پایین را مشروب نموده و وارد دشتهایی نسبتاً مسطح می‌شود.

این رودخانه از روستاهای سیمیلی، بن در و قلمان عبداله گذشته و شاخه‌های کوچکی را دریافت می‌نماید سپس این رودخانه در جهت شمال شرقی به شمال غربی تغییر مسیر داده و پس از عبور از روستاهای قلات رستم و باغک رودخانه سرنی را تشکیل می‌دهد. در ادامه پس از عبور از مجاورت روستای کریان به شاخه زرانی ملحق می‌گردد.

روستای سرنی در ۱۵ کلیومتری شهر هشت بندی  شهرستان میناب و در ۴۰ کیلومتری مرکز شهرستان واقع است.

Visits: 850

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا