تعزیه خوانی، آئینی۳۰۰ ساله در میناب+عکس+ فیلم

تعزیه خوانی، آئینی۳۰۰ ساله در میناب+عکس

تعزیه خوانی یک آئینی دارای قدمتی ۳۰۰ ساله در شهرستان میناب است که همچنان از جایگاه ویژه ای در بین مردم روستاها برخوردار است. …

به گزارش میناب جنوب، تعزیه خوانی نماد فرهنگ و قدمت شهرستان میناب است که با وجود اشکلاتی که به تعذیه خوانی وبرخی مجالس آن گرفته می شود هنوز این شیوه عزاداری خصوصاً در ماه محرم با استقبال گسترده مردم مواجه است.

قضایی،ملا مسیحای مینابی، ملا ثانی بحرانی، ملا محب منو جانی بزرگترین و معروف ترین تعزیه سرای میناب بشمار می روند.

روستای نصیرایی ، کریان، بی نازنینی، شاهمنسوری، ماه خاتونی از معروفترین مکان های برگزاری تعزیه خوانی در میناب هستند اما در محرم امسال نیز در روستای بازیاری مراسم تعزیه خوانی با شور و استقبال باشکوه مردم برگزار می شود.

تعزیه خوانی یک  آئینی دارای قدمتی ۳۰۰ ساله در شهرستان میناب است که همچنان از جایگاه ویژه ای در بین مردم روستاها برخوردار است.

عکاس:موسی زاهدی

در ادامه تصاویری از تعزیه میناب به نقل از سایت : https://www.tabnak.ir/

تعزیه تاسوعا و تابوت گردانی در میناب

شهرستان میناب در شرق بندرعباس مهد هنرمندان و شاعرانی است که نقش مهمی در توسعه و ترویج فرهنگ عاشورا داشته اند. مرحوم”حسین علی قضایی” تنها نسخه نویس تعزیه در هرمزگان است و در تعزیه روستای نصیرایی از نسخه این شاعر آئینی استفاده می شود. قدرت و استناد بالای نسخه های حسین علی قضایی باعث شده تا تعزیه های این شهرستان زبانزد شود و همه ساله افراد زیادی را از سراسر استان هرمزگان به میناب و روستاهای آن هدایت کند.

در ادامه چندین فیلم تعزیه به نقل از https://www.aparat.com/Simayemakran

تعزیه 1399 – محرما

تعزیه میناب 1399 – مجلس بار کردن

تعزیه میناب 1399 – مجلس شقوق

تعزیه میناب 1399 – را گم کردن

Visits: 2188

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا